Той самий та Вінчи?

У 1490 році Леонардо да Вінчі виконав знаменитий ескіз, в основі якого лежить книга Вітрувія про архітектуру. Ілюстрація була спробою перевірити математичні формули, які запропонував Вітрувій для опису пропорцій людської фігури (мал. 2.43). 

При створенні каркаса Biped персонажа Betty його поза не збігалася з позою та Вінчи із-за дозволу. Персонаж включає близько 2000 трикутників, він нізкополігональний, і уручну задати ваги можна достатньо швидко. Поза Betty не має особливого значення, тому модель була побудована у випадковій позі. Проте, якби персонаж мав вищий дозвіл, таке як на мал. 2.44, було б вірно зворотне. Персонаж на мал. 2.44 знаходиться в позі та Вінчи тому, що складається з 5663 полігонів. Він побудований не для гри, а для додатку в реальному часі з танцем під музику, відтворну такими програмами, як Winamp. 


Мал. 2.43. Поза «людини по Вітрувію» та Вінчи ілюструє відносні пропорції людської форми

Демонстраційну версію програми Winamp можна знайти на компакт-диску, що додається до даної книги. 

Персонаж з подібним дозволом настроюється саме в такій позі, цим способом краще всього автоматично задавати значення ваги, засновані на оболонках впливи. Іншими словами, в цьому положенні основні кістки лежачого в основі сітки каркаса знаходяться на достатній відстані один від одного, так що на навколишні вершини впливає правильна кістка. 


Мал. 2.44. Персонажі з вищим дозволом повинні знаходитися в позі та Вінчи, інакше неможливо буде задати їх ваги

Для багатьох персонажів поза та Вінчи неприродна, навряд чи вони її коли-небудь приймуть. Але не дивлячись на це дуже важливо, щоб модель персонажа знаходилася в свого роду початковій позі, в якій її простіше текстурувати (не передавайте художникові по текстурі персонаж в його типовій позі, не чекайте, що він створить проекційні координати для цієї пози). Проте, як в приведеному раніше прикладі з мовою, поза та Вінчи представляє граничну позу, яку міг би прийняти персонаж і з якої можна отримати на практиці будь-яку позу. На мал. 2.45 показаний каркас сітки, приведеної на мал. 2.44. 
 

Мал. 2.45. Каркас сітки з високим дозволом має трохи більше елементів, чим у звичайного ігрового персонажа